Tiskové zprávy

TZ Nejvíce lidí vybírá prací prostředky podle ceny. Reklamu v nejvyšší hodnotě měl loni Persil

Nejdůležitějším faktorem při výběru pracích prostředků je zpravidla cena, naopak nejméně rozhoduje o nákupech zboží tohoto typu obal či etiketa – alespoň tak to vidí respondenti výzkumu Nielsen Admosphere. Z výsledků šetření, kterého se zúčastnila pětistovka respondentů z české internetové populace starší 15 let, dále vyplývá, že necelá polovina dotázaných preferuje z pracích prostředků prášek a polovina lidí také používá různé druhy těchto prostředků s ohledem na barvu praného prádla. V reklamním segmentu pracích prostředků umístila inzerci v nejvyšší hodnotě značka Persil, která v roce 2016 využila prostor za 137,7 milionů korun, jak ukazuje monitoring reklamy Ad Intel.

Prací prostředky v Česku nakupuje zhruba 9 lidí z 10. Nejdůležitějším faktorem při jejich výběru je přitom cena. Při řazení parametrů dle důležitosti skončily na dalších místech výhodnost balení, dále to, zda je prostředek v práškové, tekuté nebo jiné formě, šetrnost k prádlu, značka a slevové akce. Naopak nejméně důležitým parametrem je pro dotázané obal a etiketa.

Nejoblíbenějším typem pracích prostředků je prášek, kterému dává přednost 44 % respondentů. Hned za ním jsou tekuté prací prostředky, které preferuje 39 % lidí. Gelové kapsle upřednostňuje 17 % dotázaných.

Rozšířená je mezi respondenty také volba pracích prostředků v závislosti na barvě prádla: polovina lidí se hlásí k používání různých druhů prostředků na různé barvy praného prádla, 41 % však používá pro všechny barvy jeden typ pracího prostředku.

Z pohledu na využitý reklamní prostor v segmentu pracích prostředků je patrné, že inzerci v nejvyšší ceníkové hodnotě v roce 2016 umístila značka Persil – dosáhla 137,7 milionů korun. Tato hodnota se zároveň meziročně zvýšila o 74 %. Ariel zaznamenal stejné procentuální navýšení, loni využil inzertní prostor za 131,9 milionů korun.

TZ Nejvíce lidí vybírá prací prostředky podle ceny. Reklamu v nejvyšší hodnotě měl loni Persil