Tiskové zprávy

Českému reklamnímu trhu se v roce 2018 opět dařilo. Televize zůstává nejsilnějším mediatypem

Trhu s reklamou v Česku se dlouhodobě daří, ukazují data monitoringu reklamy Nielsen Admosphere za rok 2018. Nejsilnějším mediatypem byla loni opět televize, jejíž ceníková hodnota uveřejněné reklamy zaznamenala oproti roku 2017 10% nárůst na 53,1 miliard korun.

Žebříček mediatypů brzy doplní také hodnoty za internet, které uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) v následujících týdnech. Už nyní se však dá říci, že v roce 2018 přesáhla celková hodnota českého mediálního byznysu s reklamou 100 miliard korun v ceníkových cenách.

„Zdaleka největší část tuzemských reklamních investic je stále alokována do televize. V ceníkových cenách bylo loni v tomto mediatypu proinzerováno více než 50 miliard korun. Televize si navíc udržela velmi slušné tempo růstu, na kterém se podílelo jak opětovné zdražení cen reklamy, tak i další navýšení počtu odvysílaných reklamních sdělení,“ komentuje pravidelné celoroční výsledky Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.

Za povšimnutí stojí i výsledek venkovní reklamy. Minimální pokles výkonu, alespoň z pohledu ceníkových cen, lze považovat za velmi dobrý výsledek, a to zejména přihlédneme-li k faktu, že tento mediatyp přišel o celou řadu reklamních ploch v důsledku zákona zakazujícího billboardy u dálnic a silnic 1. třídy.

V čele žebříčku zadavatelů s nejvyšší hodnotou inzerce byl v roce 2018 Kaufland, který zaznamenal 73% nárůst, a jeho reklama dosáhla ceníkové hodnoty 1,7 miliard korun. Druhé místo patřilo dalšímu potravinovému řetězci, a sice Lidlu, který loni umístil reklamu v ceně 1,5 miliard korun a meziročně tak navýšil hodnoty o 21 %. Třetí Alza.cz navýšila hodnotu své inzerce o 5 % na 1,5 miliard korun.

Českému reklamnímu trhu se v roce 2018 opět dařilo. Televize zůstává nejsilnějším mediatypem