Tiskové zprávy

Každý druhý internetový Čech si myslí, že u nás mají národnostní menšiny alespoň někdy lepší podmínky než většina

Každý druhý internetový Čech si myslí, že u nás mají národnostní menšiny alespoň někdy lepší podmínky než většina

Polovina Čechů, kteří jsou aktivní na internetu, se ztotožňuje s tvrzením, že národnostní menšiny mají v České republice lepší podmínky než většina, a to alespoň v některých případech. Každý pátý se pak domnívá, že to platí bezvýhradně. Pokud jde o konkrétní národnostní menšiny v České republice, respondenti ve výzkumu nejčastěji zmiňovali romskou menšinu, názory na její situaci se však různily: zatímco 23 % dotázaných ji u nás považuje za znevýhodňovanou, v očích 63 % Čechů je naopak zvýhodňována.

Celá zpráva

Pivo si skoro pětina Čechů dopřává denně. Během koronakrize se míra jeho konzumace většinou neměnila

Pivo si skoro pětina Čechů dopřává denně. Během koronakrize se míra jeho konzumace většinou neměnila

„Češi jsou národ pivařů“, „Pivo je tekutý chléb našeho národa“ – to jsou jen dvě z mnoha hlášek o pivu, které už v naší zemi zlidověly. A jak navíc ukazuje nejnovější výzkum Nielsen Admosphere, i v současné době stále sedí: vždyť necelá pětina obyvatelstva si dopřává pivo denně, další skoro třetina si ho dá aspoň jednou za týden a jen zhruba dva lidi z deseti nepijí pivo vůbec. Tohoto „tekutého chleba“ jsme se pak obvykle nevzdali ani v koronakrizi: v době, kdy byla většina z nás nucena trávit více času doma, se návyky v množství vypitého piva nezměnily u 72 % pivařů. Výzkum, který se dále zaměřil na nejoblíbenější značky, ochucená piva nebo na malé pivovary, byl realizován prostřednictvím online sběru na vzorku pěti set respondentů z aktivní internetové populace Českého národního panelu starší 18 let.

Celá zpráva

Internetoví Češi o Black Lives Matter: Čtvrtina označuje aktuální situaci za příliš vyhrocenou

Internetoví Češi o Black Lives Matter: Čtvrtina označuje aktuální situaci za příliš vyhrocenou

Skoro 9 z 10 Čechů aktivních na internetu sleduje nebo už alespoň něco zaslechlo o aktuální situaci v USA kolem rasové otázky. Ani hnutí Black Lives Matter jim tak není zcela neznámé: 70 % z internetových Čechů ho zná a více než polovina k němu zároveň zaujímá nějaký postoj, přičemž nejčastěji mezi respondenty zaznívalo, že je aktuální situace až příliš vyhrocená. Každý pátý, který si na toto hnutí udělal názor, se pak domnívá, že má hnutí za následek omezení svobody slova.

Celá zpráva

Výzkum: Kosmetiku s ochranným faktorem (SPF) používá při pobytu na slunci pravidelně jen zhruba třetina lidí

Výzkum: Kosmetiku s ochranným faktorem (SPF) používá při pobytu na slunci pravidelně jen zhruba třetina lidí

  • Nielsen Admosphere

Prázdniny, období dovolených a s nimi i letní počasí už se přihlásily o slovo a regály drogerií zavalila kosmetika na opalování. Krémy, spreje, mléka či gely s ochranným faktorem ale v Česku nejsou pro každého samozřejmostí: necelá polovina Čechů je používá při pobytu na slunci jen občas nebo spíše výjimečně a 15 % dokonce vůbec. U těch, kdo ji používají, pak o nákupu těchto přípravků rozhoduje nejčastěji výše ochranného faktoru (SPF), ale velký vliv má také cena a vlastní zkušenost s produktem. Tyto a další poznatky přináší aktuální výzkum společnosti Nielsen Admosphere, který doplňují také data z monitoringu reklamy. Dle něj byla v období leden–květen 2020 největším inzerentem na poli opalovací kosmetiky značka dm SUN DANCE.

Celá zpráva

Stránka: 2/94