Tiskové zprávy

ATO: Pandemie koronaviru zvedá sledovanost televize, v průměru o 45 minut denně

ATO: Pandemie koronaviru zvedá sledovanost televize, v průměru o 45 minut denně

Jednou z oblastí, na které má aktuální pandemie nového typu koronaviru výrazný vliv, je sledovanost televize. V datech z peoplemetrového měření, které pro Asociaci televizních organizací realizuje Nielsen Admosphere, lze v posledních dnech pozorovat nárůst denní sledovanosti o 45 minut oproti předchozímu období. Více času u televize tráví také nejmladší věkové skupiny, které od 11. března nechodí do školy. Vzhledem k vývoji situace kolem šíření koronaviru také zejména v posledních dnech výrazně narostla sledovanost zpravodajských pořadů – jak u hlavních zpravodajských relací, tak u kontinuálního zpravodajského vysílání. Televize tak v tomto období představuje nejdůležitější zpravodajský zdroj informací.

Celá zpráva

ENP: National Pandemic Alarm – aktuální postoje a nálady v pandemii koronaviru

ENP: National Pandemic Alarm – aktuální postoje a nálady v pandemii koronaviru

V dnešní složité a nejisté situaci šíření pandemie onemocnění COVID-19 jsou informace důležitější komoditou než jindy. European National Panels doplňuje ke všem dostupným datům, které jsou dnes k dispozici, názory, postoje a emoce konkrétních lidí. Proto nabízejí všem dostupný výzkum veřejného mínění National Pandemic Alarm, který v pěti evropských zemích monitoruje aktuální postoje a nálady společnosti s ohledem na probíhající pandemii. Projekt probíhá od 16. března 2020 na lokálních reprezentativních online panelech v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a v Bulharsku, a nabízí tak unikátní mezinárodní srovnání.

Celá zpráva

ČEŠI, ALKOHOL A SUCHEJ ÚNOR

ČEŠI, ALKOHOL A SUCHEJ ÚNOR

Podle únorového šetření výzkumné agentury Nielsen Admosphere a Ligy otevřených mužů pijí dvě třetiny lidí v Česku alkohol alespoň jednou za dva týdny. Nejen pro ně může být každý rok výzvou kampaň Suchej únor, která propaguje měsíc bez alkoholu. V Česku se jí letos zúčastnilo 9 % lidí z internetové populace starší 18 let.

Celá zpráva

S funkcí hlasových asistentů se už setkala polovina internetové populace, jen 13 % je aktivně využívá

S funkcí hlasových asistentů se už setkala polovina internetové populace, jen 13 % je aktivně využívá

Funkce hlasových asistentů, která prostřednictvím rozpoznání řeči plní příkazy uživatele a lze s ní například na dálku ovládat nejrůznější chytrá zařízení v domácnosti, se v posledních letech stala technologickým fenoménem v oblasti uživatelské zkušenosti. A jak ukazují data z výzkumu, ani Čechům není cizí: setkala se s ní už polovina internetové populace, i když aktivně ji zatím používá pouze 13 %. Respondenti také vnímají určitá rizika používání hlasových asistentů, přičemž nejčastěji se obávají narušení soukromí. Výzkum realizovala společnost Nielsen Admosphere na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

Celá zpráva

Nejlepším hercem v reklamě roku 2019 se stal Josef Polášek, otec z vánoční reklamy na Kofolu

Nejlepším hercem v reklamě roku 2019 se stal Josef Polášek, otec z vánoční reklamy na Kofolu

V rozsáhlém výzkumu Nielsen Admosphere a Českého národního panelu zvolili respondenti vítěze kategorie Nejlepší herec v reklamě 2019, stal se jím Josef Polášek. Na druhé místo dosáhl Tomáš Jeřábek, záporák z kampaní Air Bank a třetí místo „na bedně“ obsadil jeho reklamní parťák Tomáš Měcháček. V reprezentativním online výzkumu bylo vyhodnoceno celkem 15 tisíc dotazníků.

Celá zpráva

Svátek sv. Valentýna slaví polovina Čechů. Muži darují květiny, ženy spíš dárky

Svátek sv. Valentýna slaví polovina Čechů. Muži darují květiny, ženy spíš dárky

  • Nielsen Admosphere

Den svatého Valentýna je svátkem lásky, který někteří slaví a někteří zas slavit odmítají. Jak se k němu staví Češi a co pro ně tento svátek znamená? Co si myslí o plánování programu pro tento den a jak to vidí, když dojde na placení? Výzkum se mimo jiné také ptal na to, jak budou Češi, kteří Valentýna slaví, trávit tento den letos. Bližší informace přináší výzkum Nielsen Admosphere, kterého se zúčastnilo pět set respondentů z internetové populace starší 15 let z Českého národního panelu.

Celá zpráva

Stránka: 2/91