Tiskové zprávy

NFNZ: Výzkum: Češi a dezinformace

NFNZ: Výzkum: Češi a dezinformace

Počet lidí, kteří se již setkali s dezinformacemi a fake news, stále roste. S obsahem, který považovali za fake news nebo za dezinformaci, se již někdy setkalo 66 % české internetové veřejnosti (o 11 procentních bodů více, než ukázal výzkum v roce 2019). Vyplývá to z výsledků studie Zpravodajství v digitálním věku 2020, části zaměřené na šíření dezinformací, na které již druhým rokem spolupracoval Nadační fond nezávislé žurnalistiky (NFNZ) s výzkumnou agenturou Nielsen Admosphere.

Celá zpráva

Dopady distanční výuky očima rodičů: děti se toho naučí méně a výpadek školy se negativně projeví i na dalším vzdělávání

Dopady distanční výuky očima rodičů: děti se toho naučí méně a výpadek školy se negativně projeví i na dalším vzdělávání

Koronavirová pandemie a s ní spojená opatření podle rodičů negativně ovlivnila vzdělávání jejich dětí – důsledky v podobě mezer ve vzdělání navíc mohou být podle většiny z nich dlouhodobé. Ukazuje to výzkum Vzdělávání v době pandemie, který realizovala společnost Nielsen Admosphere. Co se týče individuálních dopadů nastalé situace na děti, považují rodiče za nejzávažnější problém chybějící sociální kontakty, absenci pohybu i zmíněné velké mezery ve vzdělání.

Celá zpráva

„Sedany“ a „kombíky“ vedou v Česku žebříček nejčastějších typů aut. Obvykle jezdíme v ojetých autech

„Sedany“ a „kombíky“ vedou v Česku žebříček nejčastějších typů aut. Obvykle jezdíme v ojetých autech

Naprostá většina respondentů ve výzkumu odpověděla, že jejich domácnost má aktuálně k dispozici alespoň jedno auto. Nejčastěji se jedná o vůz či vozy typu sedan, liftback nebo hatchback, hned na druhém místě jsou takzvané „kombíky“. Více než polovina aut v domácnostech respondentů je zároveň starší deseti let – a nejčastěji se jedná o vozy původně zakoupené jako ojeté.

Celá zpráva

Ad Intel news: Reklama v segmentu cukrovinek

Ad Intel news: Reklama v segmentu cukrovinek

  • Ad Intel

Výzkumná agentura Nielsen Admosphere sestavila v rámci svého měsíčního seriálu krátkých zpráv z monitoringu reklamy Ad Intel přehled nejsilnějších inzerentů z řad zadavatelů a firemních značek v segmentu cukrovinek v období leden–březen 2021. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.

Celá zpráva

Jarní úklid řeší polovina Čechů. Z domácích činností máme nejpozitivnější vztah k praní prádla

Jarní úklid řeší polovina Čechů. Z domácích činností máme nejpozitivnější vztah k praní prádla

  • Nielsen Admosphere

Ze sezonních úklidů se Češi nejčastěji uchylují k tomu předvánočnímu a hned na druhém místě k jarnímu, pro nějž nastává tradiční období právě nyní. Ukazují to data z nedávného výzkumu Nielsen Admosphere. Úklid je ale potřebnou součástí také našich každodenních životů, i když se zrovna neblíží žádné svátky. Mezi nejčastější úklidové činnosti v českých domácnostech patří mytí nádobí, vynášení odpadků, zametání podlahy nebo čistění kuchyňské linky. Nejraději se ale věnujeme praní prádla.

Celá zpráva

Stránka: 2/100