Tiskové zprávy

Sledovanost televize se ve světě měří již 70 let

Sledovanost televize se ve světě měří již 70 let

Počátky měření televizní sledovanosti můžeme celosvětově vysledovat až do roku 1949, letos je tomu tedy právě 70 let. V České republice oslaví projekt měření televizní sledovanosti své 22. narozeniny 2. června. Tento den si u nás připomínáme jako Den peoplemetrů a jeho cílem je šířit povědomí o významu měření televizní sledovanosti v naší společnosti. Pro Asociaci televizních organizací (ATO) projekt měření realizuje od roku 2002 výzkumná agentura Nielsen Admosphere.

Celá zpráva

Sdílená ekonomika v Česku: Pětina internetových uživatelů už s ní má zkušenosti a třetina ji plánuje využít

Sdílená ekonomika v Česku: Pětina internetových uživatelů už s ní má zkušenosti a třetina ji plánuje využít

Sdílená ekonomika neboli spoluspotřebitelství v posledních letech přineslo revoluci do oblastí dopravy, služeb, ale také ubytování nebo financí. Pro Čechy je to zatím méně známý pojem, zná ho jen 13 % dotázaných, přitom zkušenosti už s ním často mají: některou ze služeb už vyzkoušela pětina internetových uživatelů a další třetina se je chystá využít v budoucnu. Nejužitečnější je podle respondentů sdílení ubytování a spolujízda. Spoluspotřebitelství se stalo tématem aktuálního výzkumu společnosti Nielsen Admosphere, který se uskutečnil v dubnu 2019 na vzorku pěti set respondentů starších 15 let z aktivní internetové populace Českého národního panelu.

Celá zpráva

NFNŽ: Dezinformační weby a zpravodajství v ČR

NFNŽ: Dezinformační weby a zpravodajství v ČR

Praha, 6. 5. 2019 – Více než čtvrtina Čechů starších 15 let si myslí, že „nelegální migraci obyvatel muslimských zemí do Evropy ve skutečnosti organizuje EU.“ Takřka každý pátý respondent starší 55 let se domnívá, že demonstrace proti vládám v České republice, na Slovensku a v Maďarsku platí George Soros. Vyplývá to z exkluzivního výzkumu agentury Nielsen Admosphere pro Nadační fond nezávislé žurnalistiky, který byl realizován v rámci rozsáhlé studie Zpravodajství a zpravodajské weby 2019 na reprezentativním vzorku 1015 respondentů internetové populace ČR starší 15 let v dubnu 2019.

Celá zpráva

Jaro rovná se úklid? Pro polovinu Čechů ano, rozhodně nám ale nevadí ani pravidelné uklízení

Jaro rovná se úklid? Pro polovinu Čechů ano, rozhodně nám ale nevadí ani pravidelné uklízení

Blíží se jaro, období teplejších a prodlužujících se dnů, zelenější přírody, ale pro řadu z nás také období úklidu. Jak ukazuje výzkum společnosti Nielsen Admosphere, polovina Čechů pravidelně provádí jarní úklid – což je stejně jako v případě úklidu vánočního. Rozhodně ale neplatí, že uklízíme jenom tehdy, naopak se dle výzkumu zdá, že si Češi celkem oblíbili i pravidelné uklízení. Nejčastější činností v domácnostech je mytí nádobí. Výzkum se uskutečnil na vzorku pětistovky respondentů z řad aktivní internetové populace Českého národního panelu.

Celá zpráva

Téměř polovina Čechů má v současnosti půjčené peníze

Téměř polovina Čechů má v současnosti půjčené peníze

  • Ad Intel

Ve výzkumu jsme se zeptali Čechů, jaké finanční úvěry využívají, a co si myslí o nových, přísnějších podmínkách pro získání hypotéky. Nielsen Admosphere tyto otázky položila respondentům z internetové populace Českého národního panelu starší 18 let.

Celá zpráva

Stránka: 2/86