V rámci svého seriálu z monitoringu reklamy Ad Intel se výzkumná agentura Nielsen tentokrát podívala na kategorii SÝRY. Žebříček TOP 5 firemních značek v tomto segmentu v období duben 2024-2025 vede Lučina.
Pětici firemních značek sýrů s nejvyšším objemem reklamních investic v ceníkových cenách* charakterizuje převaha tvrdých sýrů, znatelné zastoupení mají i sýry plísňové. Podíváme-li se na nadřazenou kategorii „Mléčné výrobky“ zjistíme, že objem investic do segmentu „Sýry“ je v rámci všech mléčných výrobků dominantní. Investice TOP 5 v ceníkových cenách* v segmentu „Mléčné výrobky“ činí 1 052 039 000 Kč, kategorie „Sýry“ potom v TOP 5 celkově vykázala hodnotu 821 270 000 Kč. Tři firemní značky se také opakují v TOP 5 obou segmentů.
*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).