Nielsen Admosphere

Měření sledovanosti TV

Měříme sledovanost televize v ČR, v Bulharsku a licenčně v Arménii. Jsme součástí globální skupiny Nielsen, která zajišťuje měření televizní sledovanosti ve více než 30 zemích světa.

Peoplemetry

Sledovanost televize v České republice

měříme od 29. 4. 2002, kdy jsme začali s realizací našeho prvního pětiletého projektu měření pro Asociaci televizních organizací (ATO). Více o historii měření sledovanosti v ČR čtěte na webu ATO.

Vybrané parametry  měření sledovanosti televize v ČR 2018–2022

Panel

  • Měření probíhá na reprezentativním vzorku 1 900 domácností vlastnících TV přijímač, což odpovídá 4 350 jednotlivcům 4+, kteří mají zaručenou anonymitu.
  • Denně jsou garantována data z minimálně 1 700 domácností.
  • Struktura vzorku (panelu) se pravidelně kontroluje a upravuje tak, aby vzorek odpovídal sociodemografickému profilu domácností a jednotlivců v ČR podle aktuálních dat ČSÚ.

TECHNOLOGIE

  • Sledování televizního vysílání na televizorech (část projektu zvaná PEM TV) se v domácnostech měří elektronicky pomocí tzv. TV metrů neboli peoplemetrů nezávisle na způsobu šíření TV signálu (DVB-T, satelit, kabel, IPTV, internet).
  • Pro měření vyvíjíme vlastní neinvazivní měřicí technologie značky SimEar.
  • Měření probíhá na principu tzv. audiomatchingu, tedy vyhodnocování zvuku. 
  • Od roku 2013 je měřena i tzv. odložená sledovanost pořadů v horizontu 7 následujících dní.
  • Digitální část projektu (PEM D) používá technologii typu site-centric.

DATA

  • Denní data jsou k dispozici odběratelům do 8:00 (tedy max. 2 hodiny po ukončení televizního dne, který trvá od 6:00 do 6:00), každý den včetně sobot, nedělí a státních svátků.
  • Data obsahují informace o sledovanosti s přesností na sekundu, informace o pořadech a sociodemografické informace o domácnostech.

Výzkumy

Kontinuální výzkum

  • Probíhá ročně na reprezentativním vzorku nejméně 12 000 domácností.
  • Slouží k mapování změn v charakteristikách české televizní populace.
  • Zjišťuje například televizní chování domácností, vybavenost televizní technikou, možnosti příjmu televizních stanic apod.

Lifestyle survey

  • Informace o respondentech jsou kontinuálně doplňovány údaji o jejich životním stylu a mediálním chování z Výzkumu životního stylu (LSS).