30/10/25

Ad Intel News: "HOBBY MARKETY"-ŽEBŘÍČEK TOP 5 ZADAVATELŮ V MEZIROČNÍM SROVNÁNÍ ZŮSTÁVÁ STEJNÝ, KLESLY INVESTICE V KATEGORII

Říjen jsme letos v našem seriálu Ad Intel News monitoringu reklamy pojali jako srovnávací. Tentokrát nabízíme pohled na kategorii „Hobby markety“ (celý název kategorie zní: ŠIROKOSORTIMENTNÍ PRODEJNY A ŘETĚZCE S PŘEVAHOU HOBBY, POTŘEBY PRO KUTILY) za období leden-září mezi lety 2024 a2025.

Pořadí zadavatelů na prvních pěti místech se ve sledovaném období leden-září v meziročním srovnání 2024 vs. 2025 nezměnilo, investice do reklamy však v celé kategorii klesly o 5 %. Zajímavé je, že tento deficit celé kategorie je způsoben snížením investic do reklamy zadavatelů na prvních dvou místech (Mountfield, Hornbach) a nepomohlo ani určité navýšení výdajů  zadavatelů na 3. - 5. místě, tedy OBI, Bauhaus a UNI HOBBY.

*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu