Výzkumná agentura Nielsen se v tomto vydání svého seriálu monitoringu reklamy Ad Intel zaměřila na sledování vývoje reklamních výdajů v kategorii detergenty, čisticí a lešticí prostředky v období květen 2024 - duben 2025.
Vývoj reklamních výdajů na detergenty ve sledovaném období ukazuje znatelné sezónní výkyvy. Největší investice do reklamy byly zaznamenány v září a říjnu, což pravděpodobně souvisí s obdobím podzimního úklidu, kdy domácnosti více investují do čisticích prostředků. Druhý výrazný nárůst výdajů sledujeme v květnu a červnu, které bývají spojeny s úklidem a přípravami na léto. „Tyto trendy potvrzují, že výrobci detergentů cíleně využívají klíčová období zvýšené poptávky k intenzivnější propagaci svých produktů,“ komentuje data Marek Zámečník, Business Director Nielsen a dodává: „Jediným výkyvem, který nelze takto zařadit je únor 2025, který zůstává bez přímé souvislosti se spotřebitelským chováním. Vývoj tohoto segmentu budeme sledovat i v dalších letech a uvidíme, zda se jedná o dlouhodobý trend.“
*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru(na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).