
Letos jsme se opět s příchodem chladnějšího počasí zaměřili v našem seriálu monitoringu reklamy Ad Intel na segment ČAJ. Oproti loňskému roku se tato kategorie proměnila, do reklamy investovaly v žebříčku TOP 3 jiné značky.
Stejně jako v loňském roce, značka na 1. místě žebříčku má velký odstup od výdajů ostatních. Značky v TOP 3 investovaly v letošním roce o cca 24 miliónů Kč méně než loni a na prvních třech místech v tomto segmentu se neopakuje ani jedna značka ve srovnání s loňskem. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce*.
.png)
*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).