11/4/23

Čtvrtina Čechů si letos dala novoroční předsevzetí, jak se jim je daří držet?

Jak jsou na tom Češi po čtvrt roce se svými novoročními předsevzetími? Podle našeho výzkumu se jejich dodržování daří nejlépe těm, kteří se rozhodli pro změnu v oblasti pracovního či školního života. Předsevzetí si na letošní rok dala například polovina mladých Čechů ve věku do 34 let, starší respondenti jim zdaleka tolik neholdují.

Výzkum společně realizovaly agentury Nielsen a ResSOLUTION Group. Proběhl metodou online sběru na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

Výsledky výzkumu doplňují data monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen, v nichž jsme se zaměřili na inzerci fitcenter v silných prvních dvou měsících roku. Vyplývá z nich, že největší objem reklamy měla značka Form Factory.

Více než čtvrtina internetových Čechů (27 %) si letos v lednu dala předsevzetí nebo se s počátkem nového roku rozhodla pro nějakou změnu ve svém životním stylu. Mezi mladými to byla skoro polovina (46 %). S rostoucím věkem se ale počet těch, kteří si předsevzetí letos dali, snižuje – 27 % ve věku 35–44 let a jen 17 % ve věku nad 45 let. Těch, kteří si nějakou změnu pro letošní rok naplánovali, je o něco více mezi ženami (30 %) než muži (24 %).Nejčastěji se novoroční předsevzetí týkala jídla – ať už jde o hubnutí, nebo zdravé stravování apod. (50 %). Do osobního rozvoje se zavázalo investovat 40 % a 37 % si předsevzalo sportovat. Předsevzetí ohledně psychické pohody si dalo 35 % a ohledně financí 30 %.

Ve výzkumu jsme se ptali také na to, jak se těm, kteří si nějaké předsevzetí dali, daří změny realizovat. Ptali jsme se jich v průběhu března. Nejúspěšnější jsou ti, kteří se v novém roce rozhodli pro změny v pracovním či školním životě (daří se jim to zcela či víceméně podle původních představ), a ti, kteří mají v plánu pečovat o svou psychickou pohodu. Naopak nejméně se daří těm, kteří si dali předsevzetí ohledně stravování.

Reklama v segmentu fitcentra

V souvislosti s novoročními předsevzetími, mezi kterými je sportování třetí nejčastější, jsme se v monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen zaměřili na inzerci značek v kategorii fitness center. Z dlouhodobých výsledků vyplývá, že právě první měsíc roku je z pohledu alokovaných hrubých investic do reklamy v tomto segmentu nejsilnější. Loni v tom zároveň překonal poslední předcovidový rok 2019, kdy hodnota inzerce celé kategorie přesáhla 2,7 milionu korun v ceníkových cenách* (v roce 2019 to bylo 2,1 milionu korun). A je to logické, protože jde o období, kdy lidé začínají s plněním svých novoročních předsevzetí. Další silné období v oblasti reklamy pak pro fitcentra tradičně nastává po letních prázdninách: loni se zářijová hodnota jejich inzerce vyšplhala na necelé 2 miliony korun.

V rámci jednotlivých fitcenter letos od ledna do února nejvíce inzerovalo (dle ceníkových cen) fitcentrum Form Factory – objem jeho reklamy dosáhl 874 tisíc korun. Na druhém místě byla GYMSTORY s reklamou v hodnotě 799 tisíc korun a na třetím pak LEVEL GYM, který obsadil inzertní prostor v hodnotě 206 tisíc korun.

*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu