30/11/21

Ivan Trojan zvolen nejoblíbenějším hercem v reklamě, z maskotů zabodovaly myšky z kampaní Madety

Každoroční ceny pro nejlepšího herce/herečku v reklamě jsou rozdány. Na nejvyšší stupeň vítězů se po několika letech vrátil Ivan Trojan, kterého už více než rok vídáme v roli zábavného pasažéra v reklamách Českých drah, ale k vidění byl také ve spotech k Mistrovství Evropy v basketbale. V kategorii Nejlepší maskot, která byla letos vyhlášena vůbec poprvé, se nejvýše umístily myšky z reklam Madety na sýr Romadur. Rozhodli o tom respondenti Českého národního panelu starší 15 let v rozsáhlém reprezentativním výzkumu uspořádaném agenturou Nielsen Admosphere.

O nejoblíbenějším herci i maskotovi rozhodují respondenti tak, že výkonům postav v reklamách přidělují známky od 0 do 10 – absolutním vítězem je pak osobnost a postavička s nejvyšším průměrným výsledkem. Ivan Trojan jako vítěz kategorie Nejlepší herec/herečka v reklamě si letos od respondentů vysloužil známku 7,65. Velmi těsně mu ale šlapal na paty Tomáš Jeřábek známý jako zlý bankéř z reklam AirBank, který se pyšní známkou 7,64. Jeho „bankovní“ kolega Tomáš Měcháček se umístil třetí s průměrným výsledkem 7,27.

Zajímavostí je, že Ivan Trojan je zejména miláčkem žen – a kdyby se výzkumu účastnili jen muži, zvolili by dokonce za vítěze Tomáše Jeřábka. Současná herecká tvář Českých drah ale boduje také u věkové skupiny 15–24 let. Větší rozdíly v hodnocení mezi muži a ženami panují ještě u Václava Vašáka, tváře letošní reklamní kampaně Radegastu: toho ženy hodnotí o celý bod výš než muži, a umístil se v jejich hodnocení na třetím místě. Naopak shodné vnímání mají muži i ženy u pátého Václava Neckáře z reklamy Lidlu.

Sběr dat se uskutečnil letos na podzim a respondenti dostali k hodnocení reklamy z období září 2020 – srpen 2021. „Získali jsme odpovědi od osmi tisíc online respondentů, za což každému z nich patří obrovský dík. Zhodnotili necelou stovku známých osobností a 80 maskotů, kteří se v daném období objevili v téměř čtyř stovkách premiérových unikátních spotů,“ přibližuje Tomáš Hynčica, Ad Intel Business Director Nielsen Admosphere a zároveň jednatel Českého národního panelu.  

A jak ve výzkumu dopadli reklamní maskoti? Na vrcholku žebříčku jsou postavičky myšek z kampaně značky Madeta na sýr Romadur, které získaly průměrné hodnocení 7,59. Druhé místo patří kočce z reklam Whiskas, která se dočkala výsledku 7,50 a třetí místo obsadil tučňák ze spotu Kinder Pingui s hodnocením 7,45. Kategorie Nejlepší maskot byla letos vyhlášena vůbec poprvé za šest ročníků, které má k dnešnímu dni výzkum za sebou.

Unikátní výzkum o oblíbenosti herců a maskotů realizovaly společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve spolupráci s Asociací českých reklamních agentur a marketingové komunikace a Asociací komunikačních agentur na základě 8 tisíc online dotazníků od respondentů z reprezentativní populace Českého národního panelu starší 15 let. Takto velký počet zúčastněných přináší mimořádně zajímavý a přesný obraz toho, jaké herce, herečky a maskoty v reklamě reálně mají diváci nejraději. Respondenti hodnotili herce i maskoty v premiérových reklamách daného roku. Výsledky byly vyhlášeny 24. listopadu 2021 v rámci soutěže kreativity v reklamě Effie Awards.

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu