Které značky si vedou v rámci cestovních kanceláří nejlépe? V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti firemních značek.
Při pohledu na výdaje do reklamy v kategorii cestovních kanceláří vidíme tři výrazné inzerenty, s výrazně vyššími výdaji než ostatní. Jednoznačně nejvíce v roce 2024 inzerovala značka TUI, která na český trh vstoupila v létě 2023 a těmito výdaji se jednoznačně snaží o vybudování silnější pozice v povědomí české populace. Celkové roční investice do reklamy v ceníkových cenách ve výši přes 234 milionů Kč to potvrzují.
Na druhém místě dle výše investic se nachází cestovní kancelář Blue Style a na třetím místě v těsném závěsu také Invia. Obě tyto značky zaznamenaly u respondentů meziročně silný nárůst ve znalosti značky a Invia se díky tomu dostala na druhé místo v žebříčku znalosti. Značka Blue Style se díky výši svých výdajů dotáhla na své nejbližší konkurenty a takřka se jí podařilo překonat 90% hranici ve znalosti značky u českých respondentů.
„I přes nižší výdaje do reklamy, drží značka Čedok pozici neotřesitelné jedničky mezi cestovními kancelářemi z pohledu znalosti značky. V příštích letech se dá očekávat další nárůst znalosti značek Blue Style a Invia. Není vyloučené, že se nová značka TUI v příštích letech také objeví v žebříčku TOP 5 dle znalosti, pokud si i nadále udrží podobnou výši reklamních investic,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.
*Ceníková hodnota není ekvivalentem reálných (čistých) investic do nákupu reklamního prostoru (na reálnou cenu, kterou firmy za nákup reklamního prostoru skutečně zaplatí, má vliv řada faktorů jako celkový objem nakoupeného prostoru, uplatnění slev, barterové spolupráce a podobně). Reporting ceníkových hodnot reklamního prostoru ovšem spolehlivě zachycuje vývoj a trendy současného reklamního trhu (umožňuje např. porovnávat jednotlivé zadavatele, média nebo odvětví mezi sebou apod.).