16/11/22

Nejlepší herec a maskot v reklamě 2022: Kdo letos zaboduje? Známe finalisty!

Soutěž o nejlepšího herce/herečku a maskota v reklamě 2022 už zná své finalisty! Vítězové obou kategorií vzejdou i letos z výsledků rozsáhlého reprezentativního výzkumu společností Nielsen Admosphere, Českého národního panelu, Asociace českých reklamních agentur a Asociace komunikačních agentur a vyhlášeni budou na tradičním galavečeru Effie Awards 2022. Ten se uskuteční už příští týden 23. listopadu 2022.

Sekce Nejlepší herec a herečka v reklamě se každoročně vyhlašuje na základě robustního reprezentativního online výzkumu realizovaného agenturou Nielsen Admosphere a Českým národním panelem. I letos hodnotili respondenti herce a herečky v jejich premiérových reklamách odvysílaných v období září 2021 – srpen 2022. Tentokrát je ve finále následující pětice herců, z nichž pouze jeden si 23. listopadu převezme cenu pro vítěze: Tomáš Jeřábek, Petr Štěpánek, Ivan Trojan, Martin Hofmann a Tomáš Měcháček. Zajímavostí je, že v daném období jsme mohli na českých televizních stanicích vidět okolo 250 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo přes 150 osobností.

A protože ve světě reklamy to nejsou jen herci a herečky, kdo značkám dávají svou tvář, zavedla se loni také speciální sekce pro maskoty v reklamě. Finalisty za období září 2021 – srpen 2022 jsou postavičky z reklam firem Whiskas, Velkopopovický Kozel, Olma, Kofola a České podnikatelské pojišťovny. Spotů s maskoty bylo přitom v daném období k vidění přes 180, maskotů bylo v televizních spotech více než 80.

Unikátní výzkum zjišťující nejlepší osobnosti a maskoty v českých reklamách realizují společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur na základě více než 8 tisíc online dotazníků od respondentů z reprezentativní populace Českého národního panelu starší 15 let. Takto vysoký počet zúčastněných přináší nejen výsledky, které jsou každoročně zajímavé pro veřejnost, ale dobře sloužit mohou také společnostem a značkám, neboť poskytují přesný obrázek o tom, jaké tváře mají reálný potenciál diváky oslovit. Herci i maskoti jsou vždy hodnoceni v premiérových reklamách daného období a vítězem se v obou kategoriích stává vždy osobnost/maskot s nejvyšším průměrným výsledkem.

Obě sekce se loni staly součástí vyhlašování výsledků soutěže Effie Awards, která se pravidelně pořádá po celém světě a oceňuje ty nejlepší kreativní počiny v reklamě. Organizátoři Effie Awards přivítají ty nejúspěšnější reklamní tvůrce, herce i zadavatele na slavnostním galavečeru již 23. listopadu 2022 v pražské Lucerně.

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu