27/11/24

Online nakupování v roce 2024: globální trendy a česká realita

E-commerce study 2024, APEK, Nielsen, ResSOLUTION Group

Také v letošním roce realizovala společnost Nielsen ve spolupráci s ResSOLUTION Group pro APEK (Asociaci pro elektronickou komerci) studii zaměřenou na segment e-commerce, která mapuje chování českých online zákazníků a přináší komplexní sadu informací o tom, co, jak, kde a proč Češi nakupují na internetu. Díky unikátnímu srovnání výsledků realizovaných studií od roku 2010 je možné identifikovat trendy v chování českých zákazníků.

Výsledky některých zahraničních studií[1] ukazují, že online nakupování zažívá v posledních letech dramatické změny. Segment e-commerce roste, ale spotřebitelé očekávají více než dříve. Mezi klíčové trendy patří personalizace služeb, včetně doporučení, která odpovídají potřebám zákazníků, nabídky šité na míru.

Dnešní online spotřebitel je dobře informovaný, náročný a klade velký důraz na pohodlí a rychlost nákupního procesu. Vyhledává snadnou dostupnost produktů, transparentnost cen a přehlednost,“ vysvětluje Hana Friedlaenderová, vedoucí studie. Důležitým globálním tématem je také udržitelnost a ekologicky šetrné nakupování jako jsou uhlíkově neutrální zásilky. Růst mobilního nakupování v posledních letech naznačuje, že pro udržení zákazníků je nezbytná optimalizace mobilních verzí e-shopů. V řadě zemí roste také využívání sociálních sítí (Instagram nebo TikTok), které slouží nejen k inspiraci, ale stále častěji i k samotnému nákupu.

A jak se tyto globální trendy odrážejí na chování českých online spotřebitelů? Jsou pro ně důležitá ekologická témata? Je český online spotřebitel v oblasti online nakupování spíše konzervativní nebo „trendy“? Dávají Češi přednost českým/lokálním e-shopům nebo globálním hráčům?

Odpovědi na tyto a řadu dalších otázek lze nalézt v letošní E-commerce study 2024. Součástí této studie jsou také data monitoringu reklamních výdajů Ad Intel, která ukazují, kolik a kde nejsilnější hráči na trhu e-commerce utrácejí za reklamu a jaké kanály využívají.

Pokud vás nabídka studie zaujala, neváhejte nás kontaktovat na obchod@nielsen.com

[1]https://www.jpmorgan.com/payments/global-ecommerce-trends-report

https://www.shopify.com/blog/global-ecommerce-sales

https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/global/dhl-ecommerce/documents/pdf/g0-dhl-e-commerce-trends-report-2024

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu