The advertisers were saving in July and August 2010. The investments into advertising decreased by one fifth (in month by month comparison) already in June. In July the advertising space registered decline of 35 %, but in August the advertising costs already slightly increased. Information are delivered by advertising investments monitoring of Admosphere.
V letních měsících, kdy lidé tráví nejvíce času na dovolených a mimo dosah médií, reklamní inzerenti šetří. První pokles reklamních investic se projevil již v červnu, kdy oproti květnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o 19 % na 4,74 mld. Kč. V červenci následoval ještě výraznější meziměsíční pokles o 36 % na 3,05 mld. Kč. V druhém měsíci letních prázdnin srpnu se ochlazení reklamních výdajů zastavilo. Celkově proinzerovaná suma v srpnu vzrostla o 7 % na 3,25 mld. Kč, ale stále zůstává hluboko pod předprázdninovými investicemi.Všechny hodnoty reklamních investic, které monitoring sleduje, jsou uvedeny v ceníkových cenách. Nezahrnují tedy množstevní ani jiné slevy.