Dnes skončil 11. ročník zdravotně osvětové kampaně Suchej únor, která pomáhá široké veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a dlouhodobě mění zaběhlé návyky. Letos si „Sucháč“ vyzkoušelo opět 13 % dospělých. Tematický výzkum, který pro kampaň Suchej únor tradičně realizujeme, ukázal, že až 11 % lidí zahání úzkost z aktuální společenské situace alkoholem.
Kampaň Suchej únor zná 84 % české populace 18+. Jedná se o stejné procento jako v loňském roce. Oproti minulému ročníku je stejné i procento dospělé populace, deklarující účast v kampani – a to 13 %. To je v přepočtu na 900 000 lidí. Znamená to, že kampaň narazila na svůj strop? „Trend bude patrný až z vývoje počtu účastníků v dalších ročnících. Faktem je, že jen málokterá kampaň aktivizuje tak velké množství lidí, takže už nyní jsme hodně vysoko. Vzhledem k tomu, jak vysoké je povědomí o kampani i míra sympatií ze strany české veřejnosti, myslím, že potenciál dalšího růstu tady ještě je.“ komentuje čísla Hana Friedlaenderová z agentury Nielsen. Ta průzkum realizovala společně s agenturou ResSOLUTION Group na reprezentativním vzorku 487 respondentů populace 18+ v rámci pravidelného omnibusového šetření na Českém národním panelu.
Celou tiskovou zprávu k letošnímu ročníku Suchého února obsahující také data z výzkumu si přečtěte zde.