4/3/24

Suchej únor 2024: Infografika

12. ročník kampaně Suchej únor, iniciativy zaměřené na osvětu a prevenci v oblasti konzumace alkoholu, přináší do české společnosti nové perspektivy a rekordní účast. Měsíc bez alkoholu si vyzkoušelo nevídaných 17 % dospělých, v přepočtu zhruba 1 200 000 lidí. Vysoká účast odráží rostoucí povědomí a snahu o změnu v přístupu k alkoholu mezi Čechy a Slováky (3. ročník Suchý Február). Zapojila se opět řada osobností, firem, škol i institucí.

Pro kampaň jsme společně s agenturou ResSOLUTION Group realizovali výzkum na reprezentativním vzorku 484 respondentů internetové populace 18+ v rámci pravidelného omnibusového šetření na Českém národním panelu.

„Výsledky výzkumu také naznačují určitý trend omezování konzumace alkoholu v České republice. Meziročně poklesl podíl nejsilnějších pijanů, a naopak mírně vzrostl podíl těch, kteří uvedli, že nepijí vůbec. Lidé jsou dnes již informovanější o negativních dopadech nadměrné konzumace alkoholu na zdraví, trendem je zdravější životní styl. Výsledky výzkumu zároveň potvrzují, že dnešní mladá generace pije alkohol méně než generace jejich rodičů," komentuje za Nielsen výsledky Hana Friedlaenderová.

Celou tiskovou zprávu si můžete přečíst zde.

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu