V červenci a srpnu 2010 reklamní inzerenti šetřili. Již v červnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o pětinu. V červenci reklamní prostor zaznamenal propad až o 35 %, ale v srpnu již výdaje do reklamy mírně vzrostly. Informace dodává monitoring reklamních investic Admosphere.
V letních měsících, kdy lidé tráví nejvíce času na dovolených a mimo dosah médií, reklamní inzerenti šetří. První pokles reklamních investic se projevil již v červnu, kdy oproti květnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o 19 % na 4,74 mld. Kč. V červenci následoval ještě výraznější meziměsíční pokles o 36 % na 3,05 mld. Kč. V druhém měsíci letních prázdnin srpnu se ochlazení reklamních výdajů zastavilo. Celkově proinzerovaná suma v srpnu vzrostla o 7 % na 3,25 mld. Kč, ale stále zůstává hluboko pod předprázdninovými investicemi.Všechny hodnoty reklamních investic, které monitoring sleduje, jsou uvedeny v ceníkových cenách. Nezahrnují tedy množstevní ani jiné slevy.
Tomáš HynčicaObchodní ředitelAdmosphere, s.r.o.Českobratrská 1/2778,130 00 Praha 3,Česká republikaTel.: +420 222 717 763-4, 222 718 647e-mail: tomas.hyncica@admosphere.cztz-admosphere-na-reklame-se-v-lete-setrilo