11/7/11

TZ Admosphere: Reklamní rozpočty pojišťovny letos přiškrcují

Reklamní investice pojišťoven na území České republiky v prvních pěti měsících letošního roku oproti loňsku převážně klesaly. Podle dat společnosti Admosphere nejrazantněji utáhla rozpočet pojišťovna Kooperativa. V porovnání se shodným obdobím roku 2010 se pojišťovny více soustředí na propagaci havarijního pojištění a autopojištění. Od inzerce úrazového a osobního pojištění letos téměř upustily. Oblíbeným mediatypem zůstává televize a internet.

Ve srovnání s loňským rokem pojišťovny na své letošní propagaci prozatím šetří. Podle monitoringu společnosti Admosphere činí dosavadní meziroční úspora hrubých reklamních investic 75,4 milionů korun. O více než pětinu nižší jsou výdaje za reklamu DIRECT Pojišťovny. Stejně tak Česká pojišťovna snížila vlastní investice o 11,5 %. Radikální krok učinila pojišťovna Kooperativa a oproti srovnatelnému období roku 2010 stáhla inzertní rozpočet až na třetinu

y

Největší část reklamních rozpočtů pojišťoven jde na imagové kampaně nebo kampaně komunikující více pojišťovacích produktů najednou (v grafu kategorie „Pojištění“). Pokud už pojišťovny vyzdvihují jednotlivé produkty, propagují hlavně povinné ručení a autopojištění. Oproti roku 2010 výrazně více inzerují i pojištění havarijní. Šetří naopak na propagaci pojištění osob, úrazového pojištění a pojištění domácnosti, kde investice klesly až na jednu desetinu loňské hodnoty. Více než trojnásobně klesly i investice do inzerce pojištění majetku.

x

Zajímavý je i pohled na mediální portfolio, jež pojišťovny ke svému zviditelnění volí. DIRECT Pojišťovna a Česká pojišťovna inzerují napříč celým spektrem mediatypů, zatímco Pojišťovna České spořitelny staví svou komunikaci zejména na televizní prezentaci.

c

Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií.tz-udalosti-prvni-poloviny-roku-vyvolaly-mezi-uzivateli-zvyseny-zajem-o-internettz-admosphere-reklamni-rozpocty-pojistovny-letos-priskrcuji

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu