4/2/21

Kategorie vín byla i loni inzertně nejsilnější před koncem roku

Konec roku je tradičně pro vinaře plodný – jednak je v plném proudu „vinná sezona“, sklízejí se hrozny a výrobci a značky také zesilují svoji inzerci, neboť víno je mimo jiné běžnou součástí vánočních svátků a silvestrovských oslav. Podle dat z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere za rok 2020 zaznamenala kategorie vín z vinných hroznů největší investice inzerentů (v ceníkových cenách) právě v prosinci.

Jak ilustruje graf níže, hodnota inzerce vín z vinných hroznů (tedy vín tichých i šumivých) rostla v loňském roce víceméně postupně a vstoupila do vrcholné fáze právě v listopadu a prosinci. Z celkových více než 305 milionů v ceníkových cenách za rok 2020 byl pouze v posledních dvou měsících proinzerován prostor v hodnotě 133 milionů korun.Samotný prosinec z pohledu hodnoty reklamy v segmentu vín navíc již tradičně převyšuje měsíce předchozí. Loni tato situace nastala znovu i navzdory pandemii, která tentokrát mimo jiné překazila oslavy konce roku mnoha jedincům. Prosinec 2020 dokonce v hodnotách „předběhl“ i prosinec předchozího roku 2019.

Kategorie vín byla i loni inzertně nejsilnější před koncem roku

arrow_back
Zpět na přehled článků
arrow_back
Zpět na titulní stranu