Tiskové zprávy

Máme rádi sladké: Více než polovina lidí ho jí i několikrát týdně. Jeho konzumaci ale také často cíleně omezujeme

Nedávný výzkum Nielsen Admosphere potvrdil, že ke sladkostem mají Češi velmi kladný vztah: více než polovina si je dopřává alespoň několikrát týdně. Velká část z nich však konzumaci z vlastního rozhodnutí omezuje, tedy alespoň někdy. A na čem si nejradši pochutnáme? Vede čokoláda, velmi oblíbená je ale také zmrzlina a tyčinky či sušenky. Výzkumu se zúčastnila pětistovka respondentů z internetové populace starší 15 let z Českého národního panelu. Výsledky doplňují také data z monitoringu reklamy Nielsen Admosphere v segmentu čokolád a cukrovinek. Dle nich byla největším inzerentem v posledním roce značka Kinder.

Největším inzerentem v oblasti čokolád a cukrovinek byl v posledním roce Kinder.

Denně si v Česku dopřává sladké pětina lidí, 37 % ho jí několikrát týdně. Další skoro třetina jí sladkosti alespoň několikrát za měsíc. Pouhá 3 % tento druh jídel nejí vůbec.

Mezi respondenty, kteří jedí sladkosti alespoň někdy, je však také velké procento těch, kteří konzumaci záměrně omezují – je jich 78 %. A většinou to nejsou odborně posouzené zdravotní důvody, které je k omezení vedou (ty uvedla jen necelá pětina těchto respondentů), ale jedná se především o vlastní rozhodnutí (85 %), například kvůli tělesné hmotnosti, z přesvědčení o nezdravosti cukru a podobně. Ze sociodemografických skupin v tomto rozhodnutí vedou ženy a respondenti do 44 let.

Mezi nejoblíbenějšími sladkostmi aktuálně vede čokoláda nebo čokoládové bonbony, odpovědělo tak 51 % respondentů. Necelá polovina pak dává přednost zmrzlině a srovnatelný počet lidí také tyčinkám nebo sušenkám. Ty navíc výrazněji vedou u mužů než mezi ženami. Sladké pečivo a zákusky (včetně palačinek, lívanců a podobných jídel) jsou na těsném čtvrtém a pátém místě.

Sladkosti či sladká jídla suverénně nejčastěji nakupujeme v samoobsluze či v supermarketu (85 %). Cukrárny a pekárny vedou u 55 % dotázaných. V restauraci či kavárně kupuje sladké o něco více než pětina a v rychlém občerstvení pouhých 9 % dotázaných.

Dle monitoringu reklamy Nielsen Admosphere v segmentu čokolád a cukrovinek umístila v posledním roce reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě značka Kinder, dosáhla téměř 568 milionů. Pro tuto značku to však zároveň představuje 19% pokles oproti stejnému období v předchozím roce. Reklamu v druhé nejvyšší ceně, více než 266 milionů, měl v období září 2018 – srpen 2019 Orion (navíc s 6% nárůstem) a třetí se umístila značka Merci s reklamou v hodnotě 221 milionů (22% nárůst).

Máme rádi sladké: Více než polovina lidí ho jí i několikrát týdně. Jeho konzumaci ale také často cíleně omezujeme