Tiskové zprávy

Na trhu je nový nástroj pro nákup programatické reklamy AdArrows

Na českém trhu je nově k dispozici nástroj pro přesné cílení a nákup programatické reklamy, AdArrows. Vznikl jako společný projekt výzkumné agentury Nielsen Admosphere a technologické společnosti CerebroAd. Pro trh představuje AdArrows možnost cílení online kampaní nové generace. Využívá totiž data z rozsáhlé výzkumné báze a ty pomocí statistického modelování rozšiřuje na co největší počet uživatelů českého internetu, aby si uživatelé mohli nadefinovat vlastní cílové skupiny. Díky AdArrows tak klienti mohou efektivně cílit programatickou reklamu a pomocí DSP systému nakupovat online kampaně.

Nástroj AdArrows využívá rozsáhlou výzkumnou bázi Českého národního panelu, největšího výzkumného online panelu v České republice čítajícího 50 tisíc respondentů, který spoluvlastní společnost Nielsen Admosphere. „Díky kvalitním a ověřeným datům z panelu je možné respondenty rozdělit do mnoha potřebných skupin, a to nejen na základě sociodemografie, ale také například podle využívání konkrétních typů finančních produktů nebo vlastnictví vozu či nemovitosti,“ říká Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere. Pomocí statistického modelování odborníků z Nielsen Admosphere a CerebroAd byl vytvořen funkční model rozšiřující okruh respondentů z panelu na co nejširší počet uživatelů českého internetu. Modelace navíc probíhá v pravidelných intervalech, aby AdArrows vždy nabízely co nejaktuálnější informace.

Klienti tak s AdArrows získávají možnost sestavit si vlastní cílovou skupinu, na kterou chtějí cílit pomocí programatické reklamy. „Data AdArrows přináší agenturám i klientům výrazné rozšíření možností kvalitního cílení v rámci programatického nákupu,“ upřesňuje Jiří Vítek, ambasador projektu. Nástroj je primárně dostupný v systémech DSP a DMP platforem, kde je možné s daty pracovat v reálném čase. Data je však možné integrovat i do interních systémů.

Výhodou řešení AdArrows je, že je plně pod kontrolou zúčastněných společností a není závislé na externích technologiích.

„Jsem hrdý na tým lidí, kterým se podařilo vytvořit transparentní produkt na lokálních datech a technologii,“ dodává k projektu hlavní tvůrce technologické části projektu a garant kvality digitální části dat Pavel Pastor.

Na trhu je nový nástroj pro nákup programatické reklamy AdArrows