Novinky

NADčasník Nielsen Admosphere: Už 20 let s vámi!

Podívejte se na NADčasník Nielsen Admosphere a zjistěte, co je u nás nového!

V letošním roce slavíme 20 let života naší společnosti! Děkujeme celému našemu týmu, všem kolegyním i kolegům (stávajícím i spolupracujícím v minulosti) za jejich energii, kreativitu a nasazení – jsme hrdí na vše, co se nám za těch 20 let podařilo vybudovat.

Děkujeme vám, našim obchodním partnerům – klientům i dodavatelům – za důvěru a za velmi úspěšnou spolupráci. Těšíme se na další společná období – na pokračování stávající spolupráce i na nové budoucí projekty. :)
– Tereza Šimečková a Michal Jordan


Náš příběh začal kde jinde než u peoplemetrů…

Na začátku roku 2001 se Tereza Šimečková, Michal Jordan, Iain Rügheimer, několik kolegyň a kolegů (mnoho z nich matfyzáků) s podporou partnerských společností rozhodlo nabídnout zkušenosti a know-how ze své mediálně-výzkumné a technologické praxe v tendru Asociace televizních organizací (ATO) na měření sledovanosti televize pro léta 2002–2007. Založili MEDIARESEARCH (dnes Nielsen Admosphere), usídlili se v ulici Polská v Praze na Vinohradech, zapojili počítače a připravili nabídku…

…a vyhráli náš první tendr na realizaci peoplemetrového projektu! Od té doby jsme pro ATO úspěšně zrealizovali dvě a tři čtvrtě dalších „pětiletek“ (čtěte: pětiletých projektů měření) a měření TV sledovanosti zůstalo jedním z pilířů naší společnosti. V ČR už v současnosti měříme nejen sledovanost na televizích, ale také na počítačích, smart TV a přenosných digitálních zařízeních.

Naše peoplemetrové řešení jsme v průběhu let také „vyvezli za hranice“: v roce 2012 jsme začali měřit v Bulharsku a od roku 2013 se licenčně podílíme na měření TV sledovanosti v Arménii. Od roku 2014 jsme součástí globální skupiny Nielsen, která zajišťuje měření sledovanosti ve více než 30 zemích světa.

Zleva: první training týmu správy TVmetrového panelu, TV metr první generace z roku 2001, TV metr čtvrté generace – SimEar z roku 2019.

Už v roce 2002 jsme překročili české hranice, a to na Slovensko, kde vznikla MEDIARESEARCH Slovakia (dnes Nielsen Admosphere Slovakia) nabízející aktuálně hlavně marketingové výzkumy. V roce 2012 následovalo otevření pobočky MEDIARESEARCH Bulgaria v Bulharsku – dnes pod značkou Nielsen Admosphere Bulgaria měříme TV sledovanost, monitorujeme reklamu a poskytujeme CAWI výzkumy.

Pod záštitou ATO jsme rozjeli aktivitu s cílem blíže seznámit laickou veřejnost s měřením TV sledovanosti – web www.peoplemetry.cz. Funguje už od roku 2013! Ve stejném roce jsme také oslavili historicky první Den peoplemetrů, který si od té doby připomínáme vždy 2. června.


A protože ani reklama se sama nezměří…

V roce 2008 jsme se začali věnovat monitoringu reklamy pod hlavičkou nově vzniklé společnosti Admosphere. Otevřeli jsme kódovací centrum v Jindřichově Hradci, z Admosphere jsme v roce 2015 udělali jednu ze sekcí naší firmy a dnes produktu monitoringu reklamy říkáme Ad Intel. V ČR máme přehled o inzerci ve všech mediatypech. Na zdejším trhu jsme jediní, kdo takto ucelený přehled o objemech reklamy nabízí.

Kódovací centrum v Jindřichově Hradci

V rámci Ad Intel monitorujeme inzerci také v Bulharsku, kde sledujeme mediatypy televize, rádio a tisk.


Umíme výzkum…

Postupně vznikala také sekce Research & Analysis. Od roku 2008 realizujeme volně prodejné výzkumné studie, z nichž ty o e-commerce, online zpravodajství nebo videu na internetu zpracováváme dodnes a jsme tak schopni popsat vývoj těchto oblastí za více než jednu dekádu.

 

V roce 2013 jsme připojili náš vlastní online panel respondentů k Českému národnímu panelu, jehož jsme se stali spoluvlastníky. ČNP poskytuje rychlý sběr dat online – dnes už nejen v České republice, ale ve všech zemích Visegrádské čtyřky a v Bulharsku v rámci sítě European National Panels!

Od roku 2016 provozujeme také CATI studio pro telefonické dotazování v Jindřichově Hradci a od roku 2018 máme oddělení kvalitativního výzkumu se zkušeným týmem výzkumnic se specializací na focus groups a individuální hloubkové rozhovory.

 

Od roku 2005 jsme členy mezinárodní oborové asociace ESOMAR a od roku 2010 i českého sdružení výzkumných agentur SIMAR. I díky tomu se podílíme na tvorbě standardů pro výzkum trhu v ČR a pomáháme zlepšovat výzkumné metodologie. Podporujeme iniciativu SIMARu PRO VÝZKUM vysvětlující laické veřejnosti smysl a přínos výzkumu trhu.

Vytvořili jsme socioekonomickou klasifikaci ABCDE, která spatřila světlo výzkumného světa v roce 2013 a od té doby je využívána pro vyhodnocování všech velkých mediálních výzkumů u nás. Že jste ještě nezkoušeli naši ABCDE kalkulačku? Najdete ji u nás na webu.

Nástroj pro měření efektivity online reklamy Nielsen Digital Ad Ratings jsme vám představili v roce 2017.

A od roku 2021 jsme se stali třetím realizátorem výzkumu poslechovosti rádií Radioprojektu (pro SKMO zahrnující Český rozhlas a APSV)!


Adwind létá světem už skoro 10 let!

Dceřinou společnost Adwind Software jsme založili v roce 2012 a pustili jsme se – jak asi dle názvu nepřekvapí – do vývoje vlastního software pro práci s mediálními daty na principu cloud computingu.

Kite Lite, tedy základní verze software, se zrodila v roce 2013 a stala se oficiálním software peoplemetrového projektu. Od té doby jsme Kite „naučili“ zpracovávat i data z monitoringu reklamy, provádět videoanalýzu i další užitečné činnosti (různé analýzy datových kombinací, strategické plánování, detailní plánování nebo reachové křivky)… a celkově nám dělá velkou radost!

V roce 2014 jsme uzavřeli strategické partnerství s mezinárodní výzkumnou agenturou Nielsen, která v tehdejší MEDIARESEARCH odkoupila 51% podíl. O rok později jsme se přejmenovali na Nielsen Admosphere. (A na oslavu nového jména jsme si s kolegy dali výborný tematický dort…)

Zleva: dokumentace k partnerství s Nielsen, oslava nového jména společnosti


Rozjezdy měření internetu i venkovní reklamy

V roce 2004 jsme se spolupodíleli na rozjezdu projektu měření českého internetu NetMonitor pro SPIR, u něhož jsme zůstali až do roku 2015. Od roku 2013 jsme spolupracovali také na realizaci projektu měření výkonu venkovní reklamy IMPACT pro Asociaci měření venkovní reklamy. Ten je bohužel kvůli pandemii COVID-19 od roku 2020 pozastaven.


Nielsen Admosphere ŽIJE! :)

…i mimo stěny kanceláří na Žižkově! :) Věděli jste například, že každé léto pořádáme interní sportovní soutěž NAD kilometry? Nebo že jsme podpořili rekonstrukci Svatováclavské rotundy v budově MFF UK? Není taky bez zajímavosti, že kolegové z Adwind jsou adoptivními rodiči krásného opeřence v pražské ZOO, kardinála dominikánského, nebo že každoročně pilujeme herecké výkony v našich tradičních vánočních videích. Snažíme se být ekologicky zodpovědní, máme firemní knihovnu a k tomu všemu u nás na terase zahradničíme!

Zleva (nahoře): výstava o měření TV sledovanosti v Národním technickém muzeu (2017), Svatováclavská rotunda objevená na půdě MFF UK, jejíž rekonstrukci jsme podpořili, jarní setkání s klienty u Lužnice, výherci soutěže NAD kilometry: tým Adwind, natáčení jednoho z našich videí, oslava Dne peoplemetrů (jak jinak než koláči).


Tak na dalších dvacet!
Díky, že jste tu s námi.

 

 


KDE NÁS NAJDETE?