Tiskové zprávy

Sdílená ekonomika v Česku: Pětina internetových uživatelů už s ní má zkušenosti a třetina ji plánuje využít

Sdílená ekonomika v Česku: Pětina internetových uživatelů už s ní má zkušenosti a třetina ji plánuje využít

Sdílená ekonomika neboli spoluspotřebitelství v posledních letech přineslo revoluci do oblastí dopravy, služeb, ale také ubytování nebo financí. Pro Čechy je to zatím méně známý pojem, zná ho jen 13 % dotázaných, přitom zkušenosti už s ním často mají: některou ze služeb už vyzkoušela pětina internetových uživatelů a další třetina se je chystá využít v budoucnu. Nejužitečnější je podle respondentů sdílení ubytování a spolujízda. Spoluspotřebitelství se stalo tématem aktuálního výzkumu společnosti Nielsen Admosphere, který se uskutečnil v dubnu 2019 na vzorku pěti set respondentů starších 15 let z aktivní internetové populace Českého národního panelu.

Celá zpráva

NFNŽ: Dezinformační weby a zpravodajství v ČR

NFNŽ: Dezinformační weby a zpravodajství v ČR

Praha, 6. 5. 2019 – Více než čtvrtina Čechů starších 15 let si myslí, že „nelegální migraci obyvatel muslimských zemí do Evropy ve skutečnosti organizuje EU.“ Takřka každý pátý respondent starší 55 let se domnívá, že demonstrace proti vládám v České republice, na Slovensku a v Maďarsku platí George Soros. Vyplývá to z exkluzivního výzkumu agentury Nielsen Admosphere pro Nadační fond nezávislé žurnalistiky, který byl realizován v rámci rozsáhlé studie Zpravodajství a zpravodajské weby 2019 na reprezentativním vzorku 1015 respondentů internetové populace ČR starší 15 let v dubnu 2019.

Celá zpráva

Jaro rovná se úklid? Pro polovinu Čechů ano, rozhodně nám ale nevadí ani pravidelné uklízení

Jaro rovná se úklid? Pro polovinu Čechů ano, rozhodně nám ale nevadí ani pravidelné uklízení

Blíží se jaro, období teplejších a prodlužujících se dnů, zelenější přírody, ale pro řadu z nás také období úklidu. Jak ukazuje výzkum společnosti Nielsen Admosphere, polovina Čechů pravidelně provádí jarní úklid – což je stejně jako v případě úklidu vánočního. Rozhodně ale neplatí, že uklízíme jenom tehdy, naopak se dle výzkumu zdá, že si Češi celkem oblíbili i pravidelné uklízení. Nejčastější činností v domácnostech je mytí nádobí. Výzkum se uskutečnil na vzorku pětistovky respondentů z řad aktivní internetové populace Českého národního panelu.

Celá zpráva

Téměř polovina Čechů má v současnosti půjčené peníze

Téměř polovina Čechů má v současnosti půjčené peníze

  • Ad Intel

Ve výzkumu jsme se zeptali Čechů, jaké finanční úvěry využívají, a co si myslí o nových, přísnějších podmínkách pro získání hypotéky. Nielsen Admosphere tyto otázky položila respondentům z internetové populace Českého národního panelu starší 18 let.

Celá zpráva

Češi v reklamě rádi vidí známé osobnosti, loni je nejvíce oslovil Jeřábek z kampaní Air Bank

Češi v reklamě rádi vidí známé osobnosti, loni je nejvíce oslovil Jeřábek z kampaní Air Bank

Naprostá většina lidí v Česku ocení, když značky ve svých propagačních kampaních vsadí na známé osobnosti. Alespoň to vychází z rozsáhlého výzkumu Nielsen Admosphere a Českého národního panelu, kterého se zúčastnilo více než 5 tisíc respondentů z české internetové populace starší 15 let. Za rok 2018 se nejoblíbenějším hercem v reklamě stal Tomáš Jeřábek z kampaní Air Bank. Jeho parťák Tomáš Měcháček skončil hned druhý.

Celá zpráva

MDŽ v 21. století? Podle více než půlky Čechů by se den žen měl připomínat

MDŽ v 21. století? Podle více než půlky Čechů by se den žen měl připomínat

  • Nielsen Admosphere

6 z 10 Čechů vyjádřilo ve výzkumu názor, že Mezinárodní den žen by se v současnosti měl připomínat. I tak ale více než půlka Čechů tento den nijak neslaví. Ti, kteří ano, nejčastěji obdarovávají ženy ve svém okolí malou pozorností, květinou a podobně. Vychází to z dat výzkumu společnosti Nielsen Admosphere, která ho realizovala na vzorku pětistovky respondentů starších 15 let z internetové populace Českého národního panelu.

Celá zpráva

Stránka: 1/84